2.2.3.4 Financieel terugkijken
Lasten per taakveld | Begroting na wijziging | Werkelijk | Verschil | |
---|---|---|---|---|
2023 | 2023 | 2023 | N/V | |
2.1 Verkeer en vervoer | 12.083 | 11.819 | -264 | V |
2.2 Parkeren | 2.474 | 2.431 | -43 | V |
2.3 Recreatieve havens | 87 | 97 | 10 | N |
2.4 Economische havens en waterwegen | 210 | 220 | 10 | N |
2.5 Openbaar vervoer | 0 | 0 | 0 | N |
Totaal lasten | 14.854 | 14.567 | -287 | V |
Bedragen x 1.000 euro |
Baten per taakveld | Begroting na wijziging | Werkelijk | Verschil | |
---|---|---|---|---|
2023 | 2023 | 2023 | N/V | |
2.1 Verkeer en vervoer | -648 | -701 | -53 | V |
2.2 Parkeren | -48 | -56 | -8 | V |
2.3 Recreatieve havens | -15 | -11 | 4 | N |
2.4 Economische havens en waterwegen | -169 | -175 | -6 | V |
2.5 Openbaar vervoer | 0 | 0 | 0 | N |
Totaal baten | -880 | -943 | -63 | V |
Bedragen x 1.000 euro |
Saldo per taakveld | Begroting na wijziging | Werkelijk | Verschil | ||
---|---|---|---|---|---|
2023 | 2023 | 2023 | N/V | ||
2.1 Verkeer en vervoer | 11.435 | 11.118 | -317 | V | |
2.2 Parkeren | 2.426 | 2.376 | -51 | V | |
2.3 Recreatieve havens | 72 | 86 | 14 | N | |
2.4 Economische havens en waterwegen | 41 | 45 | 4 | N | |
2.5 Openbaar vervoer | 0 | 0 | 0 | N | |
Totaal saldo | 13.974 | 13.624 | -350 | V | |
Bedragen x 1.000 euro |
Verschillen:
In de verschillenanalyse worden alleen de verschillen tussen begroting en werkelijkheid toegelicht die niet voortkomen uit kapitaallasten en de meerjarige incidentele projecten. Zie hiervoor de toelichting onder 2.2 Basisbegroting.
2.1 Verkeer en vervoer
Het voordeel wordt vrijwel volledig verklaard door lagere kapitaallasten en door de begrotingssystematiek van de meerjarige incidentele projecten. Wel wordt dit voordeel deels gecompenseerd door incidenteel hogere uitgaven op onderhoud verharding en kunstwerken en structureel hogere kosten voor openbare verlichting door een verhoging van de vaste kosten voor levering van energie.