Basisbegroting

Verkeer en vervoer

2.2.3.4 Financieel terugkijken

Lasten per taakveld

Begroting na wijziging

Werkelijk

Verschil

2023

2023

2023

N/V

2.1 Verkeer en vervoer

12.083

11.819

-264

V

2.2 Parkeren

2.474

2.431

-43

V

2.3 Recreatieve havens

87

97

10

N

2.4 Economische havens en waterwegen

210

220

10

N

2.5 Openbaar vervoer

0

0

0

N

Bedragen x 1.000 euro

Baten per taakveld

Begroting na wijziging

Werkelijk

Verschil

2023

2023

2023

N/V

2.1 Verkeer en vervoer

-648

-701

-53

V

2.2 Parkeren

-48

-56

-8

V

2.3 Recreatieve havens

-15

-11

4

N

2.4 Economische havens en waterwegen

-169

-175

-6

V

2.5 Openbaar vervoer

0

0

0

N

Bedragen x 1.000 euro

Saldo per taakveld

Begroting na wijziging

Werkelijk

Verschil

2023

2023

2023

N/V

2.1 Verkeer en vervoer

11.435

11.118

-317

V

2.2 Parkeren

2.426

2.376

-51

V

2.3 Recreatieve havens

72

86

14

N

2.4 Economische havens en waterwegen

41

45

4

N

2.5 Openbaar vervoer

0

0

0

N

Bedragen x 1.000 euro

Verschillen:
In de verschillenanalyse worden alleen de verschillen tussen begroting en werkelijkheid toegelicht die niet voortkomen uit kapitaallasten en de meerjarige incidentele projecten. Zie hiervoor de toelichting onder 2.2 Basisbegroting.

2.1 Verkeer en vervoer
Het voordeel wordt vrijwel volledig verklaard door lagere kapitaallasten en door de begrotingssystematiek van de meerjarige incidentele projecten. Wel wordt dit voordeel deels gecompenseerd door incidenteel hogere uitgaven op onderhoud verharding en kunstwerken en structureel hogere kosten voor openbare verlichting door een verhoging van de vaste kosten voor levering van energie.

Deze pagina is gebouwd op 08/02/2024 11:22:28 met de export van 08/02/2024 11:15:59